Wednesday, December 9, 2009

Ohio University in Nagoya



Last Friday I traveled to the Nagoya Kanko Hotel for a special evening reception with the president, Dr. Roderick J. McDavis, of my alma mater, Ohio University. In total roughly 100 people were in attendance with Japanese alumni coming as far as Ibaraki Prefecture, located northeast of Tokyo. I was able to reunite with some of my former Japanese language instructors at Chubu University and Ohio University as well as classmates whom I had not seen for nine years at the reception. With entertainment provided by the Tenrin Daiko drumming group, it was an enjoyable evening had by all.

先週の金曜日、私は母校であるオハイオ大学の学長「ロデリック マックデイビス博士」をお招きし、リセプション及び同窓会に出席するため、名古屋観光ホテルへ足を運びました。トータルで100人もの参加者があり、そのなかには茨城県からの日本人卒業生もおられました。リセプションでは、中部大学とオハイオ大学の私の以前の日本語の教官や9年ものあいだ会ってなかったクラスメートと再会を果たすことができました。エンターテイメントとして転輪太鼓が素敵なパフォーマンスを披露してくれ、非常に貴重なひとときとなりました。

No comments:

Post a Comment