With the Akashi Kaikyo Bridge, also known as the Pearl Bridge, finally completed in 1998, the twelve year project placed the bridge on the map as having the world's longest span of any suspension bridge at 1,991 meters (6,532 feet). At a cost of 500 billion yen ($6 billion) to make, the six lane bridge is used by approximately 23,000 cars per day.
Highlighting the bridge's history and design, the Akashi Kaikyo Bridge Exhibition Center features a kids corner, 3D theater, and a wind tunnel simulator, in addition to the numerous visuals on display. As the center is closed for most of the year on Monday, it is recommended to visit on Tuesday - Sunday to avoid any disappointment.
As one of the many landmarks in Kansai, I personally suggest you visit the Akashi Kaikyo Bridge during the late evening hours (as seen in the picture above) to capture its true beauty.
明石海峡大橋、またの名をパールブリッジは1998年に満を持して完成されました。12年の歳月をかけて造られ、世界で最長の中央支間1,991mを誇ります。建設費は約5,000億円
にのぼり、平均およそ2万3千台もの車が日々6車線を利用しています。
明石海峡大橋をはじめとした、日本の「橋」について学ぶにはどこへ行けば良いと思いますか?JR三宮駅より電車で20分ほど行くと、答えが見えてきます。
「橋の科学館」は、本州四国連絡橋の歴史、架橋技術を学習する場として設置されました。数々の展示物に加え、お子さんがクイズやゲームを通して橋について学べる「ちびっ子コーナー」や、200インチ大画面の「3Dシアター・ギャラリー」、シュミレーションを実際に見ることができる「明石海峡大橋40mの風洞実験模型」など、体験型のコーナーもあります。橋の科学館は基本毎週月曜閉館ですので、お間違えのないようお気をつけ下さい。
関西の観光スポットとして明石海峡大橋に行かれる際は、夜に訪れることをおすすめします。写真でご覧いただけるように、橋の美しさが夜空の下でいっそう際立ちます。
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