Sunday, February 28, 2010

Osaka Castle Visit with Former Yokohama Mayor 前横浜市長、中田宏さんと大阪城へ

With the former mayor of Yokohama and charismatic leader, Hiroshi Nakada, in town, I stopped by the KKR Hotel in Osaka to attend his speaking engagement. Before Mr. Nakada took center stage, Hiroyuki Mametani of the Osaka Museum of History spoke about the history of Osaka Castle dating back to 1583. After receiving a lesson about the origins of Osaka Castle, Mr. Nakada spoke at length about what the citizens of not only Osaka but Japan can do to make the country a better place and instill "change" into society.


After the conclusion of Mr. Nakada's talk, most of the 80 participants joined him in taking a tour of Osaka Castle, which is located right across the street from the KKR Hotel. As it was my first time to actually enter the inside of the castle, I noticed that the interior was quite different from other castles that I have attended in the past. More of a modern museum than a castle, the castle is equipped with an elevator and souvenir shop among other amenities.

Following the tour, Mr. Nakada and I took a picture together in front of the castle to commemorate an eventful afternoon.

前横浜市長でありカリスマ的リーダーである、中田宏氏の講演会に出席するため大阪市内にあるKKRホテルを訪問しました。中田氏がセンターステージに登壇される前に、大阪歴史博物館の豆谷浩之氏から1583年まで遡って、大阪城の歴史についてのお話がありました。大阪城の由来について講義を受けたあと、中田氏が時間をかけて「大阪市民だけでなく日本国民が国をいかによりよい場所にすることができるか、そしていかに社会に“変化”を浸透させることができるか。」について述べました。

中田氏のスピーチが終わったあと、80人の参加者のうちのほとんどが、KKRホテル前の道路を渡って大阪城ツアーに参加しました。私にとっては、大阪城天守閣の中に入るのは実際初めての経験で、内部は過去に訪れたことのある他の城とはまったく違うことに気が付きました。城というより、モダンな博物館といった感じで、エレベーターが装備され、さまざまな展示にまじってミュージアムショップ(お土産店)もありました。

ツアーのあと、中田氏と私は“本日の大変価値のある午後”を記念して、大阪城の前で一緒に記念撮影をしました。

No comments:

Post a Comment